Optimizacija spletnih strani se deli na on-site in off-site seo optimizacijo. Pri prvi je pomembno, da pravilno izberete ime same domene – to naj bo čim krajše in naj čimbolj opiše, kaj je tema vaše strani. Dobro je, da je končnica vaše domene pika si ali pika com. Vsebina in naslovi na spletni strani naj bodo kratki in naj dobro opisujejo, kaj je vsebina strani. Če ključne besede prekomerno kopičite, si s tem naredite več škode kot koristi, saj Google prepozna, da vsebina ni naravna, to pa kaznuje z uvrstitvijo na nižja mesta v iskalniku. Na vrhu Googlovih zadetkov se prikazujejo tiste vsebine, ki jih Google zazna kot pomembne. On-site seo optimizacija zajema tudi označevanje multimedijskega gradiva, preusmeritev, zemljevidov ter drugih vsebin, ki se pojavljajo na spletni strani. Pri on-site optimizaciji govorimo o tako imenovanih meta podatkih, ki jih uredniki in razvijalci umeščajo na spletno stran.
Off-site seo optimizacija je zahtevnejša in bolj kompleksna od on-site optimizacije. Glede na to, da so algoritmi spletnih iskalnikov v nenehnem spreminjanju, se jim mora izvajalec optimizacije stalno prilagajati. Pogoj za to je, da stalno spremlja, kaj se novega dogaja na tem področju. Z off-site optimizacijo mislimo vse, kar se nahaja zunaj neke spletne strani. Zelo pomembno je, da pridobimo čim več relevantnih spletnih povezav do zunanjih spletnih strani. Več povezav kot bomo imeli, uspešnejša bo seo optimizacija, saj bomo pridobili večjo avtoriteto v očeh Googla, za to pa nas bo nagradil z boljšo pozicijo med iskalnimi zadetki. Povratne povezave lahko pridobivamo z blogi, forumi, spletnimi imeniki, podprnimi stranmi in portali. Pridobivanje povratnih povezav ne sodi med enostavnejša opravila.
Če v iskalnikih dosegate visoko mesto, boste zagotovo deležni več prometa in večjega števila konverzij. Seo optimizacija je nekaj, česar se lahko lotite tudi sami, vendar morate imeti dovolj podlage v znanju, nenehno pa morate tudi spremljati novosti na tem področju. Enostavnih in hitrih rešitev ni, saj je seo optimizacija spletnih strani dolgoročen proces. Rešitve, ki obljubljajo prvo mesto na Googlu čez noč, resda delujejo, a za izjemno kratek čas. Če se poslužujete takih rešitev, boste denar praktično vrgli skozi okno. Veliko bolj priporočljiva je sklenitev dolgoročnega sodelovanja s podjetjem, ki se ukvarja z optimizacijo. Rezultati bodo postopni, a neizbežni in predvsem trdni.